December 4, 2010

PASTI ada HIKMAH !

Assalamu'alaikum w.b.t.

Kadang-kadang kita berdoa utk kuat ,tapi banyak pula dugaan yang datang .Kadang-kadang kita minta cerdik ,tapi masalah pula yang bertandang .Kadang-kadang kita minta kebahagiaan ,tapi hura-hara pula menjelang .
Dugaan menjadikan mental kita kuat ,
Masalah menjadi kan kita berfikir ,
Hura-hara menjadikan kita tabah .

We've failed many times ,although we don't remember ,We fell down the first time we tried to walk , We almost drowned the first time we tried to swim . Don't worry about the failure ,worry about the chances we miss when we fail to try .

Gantungkan azam & semangat mu setinggi bintang di langit , rendahkan hati mu seperti mutiara di lautan .

Ya Allah, dunia yang Engkau hamparkan ini indah, tetapi durinya sering menusuk. Nikmat yang Kau berikan takkan dapat untukku menghitungnya. Tetapi ya Allah, hambaMu ini sering alpa dan lena dek buaian mimpi yang tak sudah. Ya Allah, ujian yang Engkau berikan terasa begitu memeritkan, kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yang terkadang nipis, senipis kulit bawang. Ya Allah, jika ini ujian yang pantas untukku lalui, bantulah aku. Agar aku tidak tersasar dari jalanMu. Agar aku bisa bersyukur dengan ujianMu ini ya Allah.


"...dan janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."(Surah Yusuf: 87)
Ingin kan mutiara selamilah lautan ,Inginkan bahagia tempuhilah penderitaan ,Inginkan kejayaan relailah pengorbanan .Ketahuilah bahawa setiap kepahitan itu sebenar nya terkandung 1000 kemanisan .

 Buat insan yg rasa lemah hari ini ,aku sentiase mendoakan mu .

sekian,terima kasih .

Yg ikhlas ,
Muhammad Muaz .

No comments:

Post a Comment