December 31, 2010

last !

Assalamu'alaikum w.b.t

Hari ni hari terakhir utk tahun 2010 .aku rasa ni post aku yg ke 31 utk bulan ni dan juga tahun ni .cukup 31 post bermakna ,satu hari satu post .tah ape yg aku merepek bnyk2 kat blog ni tiap hari pun aku x taw .kepada yg membaca ,aku harap ape yg aku tulis ni mampu buat korang tersenyum .

Aku x bnyk bende pun nak cakap akhir tahun ni ,sbb aku dh sambut dh tahun baru .time Maal Hijrah hari tu .mase tu hari yg sgt sempurna sbb dpt sambut tahun baru islam dekat Masjid Selat bersama seorang insan yg x jadi nak balik ke kampung halaman .usaha aku tunggu dia dari tgh hari tu ,sangat2 berbaloi .Terima kasih kerana menyempurnakan hari ku itu .

Dalam post terakhir ni ,aku cume nak list kan bape2 buah lagu yg aku  dengar bnyk2 kali dalam tahun 2010 ni .ni kire best song of the year lar ni .haha .

Best Song Of the Year :
1) Selamat Malam by Faizal Tahir .
Lagu ni hampir setiap malam aku nyanyi sbb sangat best.lebih2 agy akustik version .kadang2 aku nyanyi kan lagu ni utk seseorang supaya dia dpt tido ngan lena .kalau dia x de ,aku nyanyi utk diri sendiri je larh . =)

2)Ayu by V.E.
Lagu ni sangat2 relax.aku plak bule letak nama seseorang dlm lagu ni bila aku nyanyi version aku .bila dgr lagu ni je,mula lah mengharap seseorang akan hadir dlm hidup ni sebagai teman hidup .kah3 .jiwang2 ~

3)Hanyut by Faizal Tahir .
Lagu ni sangat2 mendalam maksud nye.faham btol2 ape yg ia cuba sampai kan .Nyanyi kan lah ia pada seseorang yg anda anggap begitu penting dlm hidup ni .seperti yg aku pernah lakukan ....huhu =)

4)Your Beautiful by James Blunt .
Ni lagu lame .tapi best .sbb ada satu hari tu ,lagu ni sangat2 sesuai utk aku .aku pun nyanyi larh bnyk2 kali .layan perasaan lar katekan ..

5)Leia by Black
Lagu ni lirik lagu dia mcm xde kaitan dgn tajuk .tp sesuai dgn aku sbb asyik duduk berjauhan dgn org penting dlm hidup aku .x bosan pun nyanyi lagu ni bnyk2 kali .jerit lar bnyk kali tyme nyanyi lagu ni sbb kebanyakannye high note.aku x dpt nk tarik .hahaha

6)Sofea Jane by Black
Ni satu lagi lagu yg mane lirik dia mcm xde kaitan dgn tajuk .tajuk nye name org tp xsebut pun nama sofea jane tu dlm lagu ni .lagu ni pun sesuai utk jiwa yg kesepian mcm aku ni .har har har .

7)Mestikah ada yang lain by Faizal Tahir
Lagu ni agak baru gak larh aku dengar .blom pape dh masuk dlm top list best song aku .maybe sbb jiwa aku yg kesepian ni kowt yg sesuai dgn lirik lagu ni .

Cukup larh 7 lagu kowt .sume lagu ni aku masih x henti nyanyi sbb sume best and mcm ade kaitan dgn hidup aku .jiwang2 ~kebanyakan nye lagu dari Faizal Tahir sbb aku sgt suke suare dia .kadang2 tu ade gak ase nak dgr dia ngaji .suare dh power kalau baca al-quran mesti best .syahdu je dgr .hehe .tiap2 lagu yg aku dgr ni sbnr nye aku cuba nak sampaikan sesuatu .kadang2 mmg jiwang ,tp ape salah nye kan jadi jiwang skali skala.syok gak layan perasaan ni .kalau kita x layan sape agy nak layan .btol x?haha .

Akhir kata ,aku nak mintak maaf pada semua .Andai kata kehadiran ku pada tahun 2010 ni bnyk menimbulkan masalah pada anda semua ,aku mintak maaf sgt2 .mari sama2 kita upload Pahala and delete dosa2 kita yg lepas .Semoga aku dpt mempertingkat kan iman dalam diri ni hari demi hari pada tahun baru ini .insyaAllah ~ amin .


Best Picture of the YEAR 2010 .
Dpt pujian dari seseorang .

sekian,terima kasih .

No comments:

Post a Comment