December 14, 2010

Bangla Malaysia .

Assalamu'alaikum w.b.t.

Anda kenal x bangla Malaysia ?bukan bangla2 yg terdapat di Malaysia .tetapi Bangla Malaysia .ni nak share nit .check this out .

Bangla Malaysia sblm g keje .

Ape yg anda perhatikan ini lah Bangla Malaysia .aku larh tu .dari tadika lagi ayah aku dh ckp aku ni mcm bangla .sbb dlu mase tadika aku naik pentas pkai mcm orang bangla .skrang ni wat keje part time pun mcm bangla gak .makan pun mcm bangla.cara cakap je x mcm bangla .dlu mase keje sempat blaja skit.tapi susah .

Aku ni dulu wat keje part time jadi Cashier kat Subang Parade selama 3 bulan .Keje baru 3 bulan ,tp mcm2 pengalaman dh dpt .termasuk lah Handphone hilang .tyme tu ,separuh jiwa ku pergi .berkecai hati ni bile handphone hilang .ibu yg kesian tgk muke 10sen aku ni ,terus belikan handphone baru .kalo x habis duit gaji beli handphone .hehe .

Antara pengalaman2 lain yg aku x leh lupe bila one customer ni syak aku curi Kad Kredit dia .cctv dh tunjuk bukti yg aku dh kasi blk Kad Kredit tu .tp dia masih syak aku amek .bila aku tanye "Sir ,can find properly first?" dia terus marah aku ,dia ckp " You want me to bogel huh !!! " aku diam je .wat pe aku nak amek kad kredit dia kan? bukan nye aku bule gune pun sbb kalo aku amek, dia bule block kad kredit tu .Goblog nye customer .aku kne panggil ngan executive masuk stor ,badan aku plak yg kne raba2 .executive tu laki plak tu .jatoh saham aku .=.= last2 skali ,kad kredit customer tu jumpe kat second floor .mmg sah customer tu Goblog .lepas tu dia x jmpe aku blk pon .taw pun muke tebal .sbb dia mmg bebal .haha .

Kalo nak di ingat kan kembali nostalgia keje kat parkson ni ,aku rase total gaji aku bule beli kamera Nikon D3100 yg mane ramai org dh pkai .haha .tp kebanyakan gaji aku tu ,habis kat MAKAN .sbb aku rase tu lar paling berbaloi skali gune duit hasil titik peluh sendiri .haha .kpd  sesiape yg tgh wat part time skrang ni ,keje larh rajin2 ye .just Enjoy keje tu x kisah lar boring ke ,penat ke ,kne marah ngan manager ke ,customer mcm sialan ke ape ke .yg pasti Enjoy .bile gaji dh dapat ,sume pengalaman pahit akan rase dibayar .hehe .pengalaman manis akan jadi kenangan.

Ape beze Bangla Malaysia dgn Bangla2 yg terdapat di Malaysia?

That's all my story for today .Jawap teka teki ni ,korang akan dpt hadiah dr Parkson .hehe

sekian ,terima kasih .

No comments:

Post a Comment