December 1, 2010

seorang diri ~

Dikeheningan malam,
termenungku berseorang
tak lena mata dipejam
terdengar suara terngiang
suara merdu yg di sayang
bagai kau didepan mata
ku capai tapi tak kena
sukarnya memendam rasa
ingin ku luahkan kata

bila rindu,terkenang mu sayang terasa sayu
syahdunya jiwaku bila malam,makin kelam
jauh terbang diriku melayang
aku rindu,sentuhan mu ku rasa sayu
inginkan jiwamu selubungi,jiwa ini,bawa ku dlm pelangi
melepasi segala hati ini

jauh angan ku lena,ku rasa kita bersama,kau bawaku ke sana
ke alam kisah yg lama,kenangan di dlm jiwa..
bila tersedar semula,disisiku kau tiada
sukarnya ku pendam rasa,ingin ku luahkan semua oo...

bila rindu,terkenang mu sayang terasa sayu
syahdunya jiwaku bila malam,makin kelam
jauh terbang diriku melayang
aku rindu, sentuhan mu ku terasa sayu
inginkan jiwamu selubungi, jiwa ini, bawa ku dlm pelangi
melepasi batas diri ini

sesunguhnya kita mestilah
wujudkan sefahaman dan hormat
menghormati, ikhlas, kasih,
sabar, insya-allah
kita akan bertemu semula..

salam .malam ni aku mengasing kan diri .lonely .bila dh duduk sorg2 ni ,buleh muhasabah diri .kenali diri sendiri .Orang ckp kalo nak kenal Allah ,kenal diri tu dlu .Selangkah kita rapat pada Allah ,seribu langkah Allah rapat dgn kita . Dalam mase yg same ,bila dh duduk sorg2 ni ,mula larh rindu seseorang .nak jumpe ,tp x kesampaian .td baru je jwp exam english .syukur dpt jawap ngan tenang .perasaan kecewa tidak menguasai diri mcm semalam .huhu .aku x ske sgt duduk jao2 ngan orang yg aku sayang .tp ble fikir2 blk ,duduk jao ni larh yg buat ikatan tu makin erat .kalo korang  x rase mcm ape yg aku rase .maaf lar ek .ini ape yg aku rase je ..

Satu persoalan yg suatu ketika dahulu timbul ,aku jmpe jawapan nye . 
Kalo kita ikhlas mengenali seseorang ,suatu perasaan yg kita x minta akan timbul .Mungkin ia timbul sbb orang itu menghargai kedatangan kita dlm hidup dia .

ape aku merepek ni? haish .dh2 .stop2 .lagi panjang merepek ,bnyk bende yg x btol aku tulis nanti .kalo xde sape yg tego ,sesat aku nanti .haha .


No smoking at my blog ! 
sekian ,terima kasih .

Yg ikhlas,
Muhammad Muaz .

No comments:

Post a Comment