November 12, 2010

This is what happen ..

salam buat semua yg terus kan membaca blog aku yg merepek lagi merapu ni .harap korang sume sehat2 seperti biase .jgn terlalu sehat yg luar biase sudah .kang aku x knl plak .haha ..
hari ni nk conteng psl ape yg terjadi pada 13/11/2010 ..haaa~ hari ni larh tu .masalah btol larh .ckp hari ni kan senang ..oke2 .terus kan ceritu mu ....

Pada satu pagi yg dingin ,mcm biase larh .pagi2 mmg sejuk kat blek aku ni .handphone kat sblh katil dh berbunyi .alarm yg pertama kol 5.15 pg .utk mengingat kan aku utk bgn solat subuh .tp aku x bgn pun pg td.aku padam terus alarm tu .Kol 5.30 pg,alarm aku berbunyi agy .peringatan buat diri ku utk bgn solat subuh .tu pun x bgn gak .telinga je bgn ,tp bdn x gerak langsung .ble telinga je dh bgn ,aku dgr azan dr handphone aku kol 5.43 .dgn khusyuk nye telinga aku dgr azan tu .tp badan masih x gerak2 agy .tanpe di sedari ,tertido blk .smpi kol 6.15 .bru bgn .bengang tol ngan diri aku ble cmtu .terlepas nk dpt kan 27 pahala .adeh~ =____=

Ble dh tersedar tu ,mcm biase larh .cpt2 solat subuh .taik mata yg sekelompok kat mata ,aku pun g tandas .bersih2 kan ape yg ptt .pas solat ,utk x nak tido .facebook je larh jwpan nye .hehe .usha2 ape yg ptt jap .then karauke sorg2 dlm blek .pukol 7 cmtu roomate aku blk dgn muke basi nye .dia blk utk mandi je .pas mandi muke basi gak .mungkin sbb dye tido lmbt ot .aku yg tgh study (=.=) MUET dpn lappy dgn relax je mandi lmbt .lmbt agy ot .pas siap2 sume ,aku g tunggu lif .ble lif smpi je.baru aku teringat yg exam slip tertinggal .haish ...

Terus kan berjalan g ke exam hall dgn harapan MUET ni hbs cepat .haha .smpi exam hall ,cari tmpt duduk sume .cari tmpt duduk mmg terbaek larh .agak kelamkabut di situ .bkn aku sorg je okay .yg lain pun same .ble aku dh duduk kat tmpt yg btol ,usha2 larh sekeliling .kedudukan ni statergik ke x .haha .jao2 kan pandangan skit ,nmpk larh si 'baju kurung merah bertudung putih ' .haha .usha je dia dari jao .nk ckp gud luck mcm x sempat dh je .agy pun dia tgh mara kat aku ot .lepas tu ...MUET pun bermula ....

Reading test :
Reading test adalah test yg mane kita kne bace & jawap soalan .dye nye paragraph panjang ot .muke aku mcm =_____= ni je bace td .punye larh nk teliti nye psl .ade 45 soalan dgn paragraph yg berbeza2 .mmg terbaik larh kan .nseb bek soalan sume objektif je .x dpt jwp pun ,mcm biase larh .hobi menembak mase skolah rendah ape lagi .haha .ble mase is tyme .aku ade agy soalan x jwp .dgn sniper di tgn .tembak je larh ape yg ptt .muahahaha~ lepas satu test .2 more to go ..

Writing test :
writing test ni plak agy larh aku lemah .kne tulis 2 essay .satu essay kne citer psl chart .aku dh lupe dh ape chart tu td .yg aku taw bar chart ngan pa'chart' je .agy satu essay kne tulis psl kawen yg ditentukan oleh ibubapa ataupun org tua .haaa~ ble aku dh x de idea cmni .mule larh aku merepek+merapu mcm kat blog ni .tulis je ape2 aku nk tulis .aku rase kalo korang bace essay aku td ,bule gelak guling2 smpi putus urat kentut ot .haha .harap2 larh penanda tu enjoy baca essay aku yg merepek tu .jgn dia bg markah ekot grammar sudey .sbb grammar aku td mmg terpesong hbs larh .bg markah separuh setiap essay pun oke dh ot .amin~

listening test:
Listening test di adakan utk menguji pendengaran kita tntg english ot .tah ler. aku pun x taw ape hal kne test sume ni .kne dgr ape yg audio tu membebel ,then jawap soalan yg tertera .nseb bek larh td dye pkai english malaysia .x mcm seminar hari tu .pkai loghat british .mmg x larh kan .mmg berbelit2 larh nk fhm .ble x sempat nk dgr jawapn yg btol .ape lagi ..jawap ekot ke'sedap'an ayat larh kan .haha .janji jwp .muahahaha~

After that ,hbs larh exam MUET aku yg mahal ni .nak taw x bape kos nk amek MUET ni sume? jap ek aku kire kan utk korang .

Register MUET=RM60
MUET seminar=RM45
total MUET =RM105 .

PERGHHHHH!!!!!terbaek larh .nk amek MUET je dh seratus lbh .tu kalo x dpt band 3 tu maw x botak kepale aku .haha .okay ~ kua dewan ase mcm nk jerit je .dlm penuh2 sesak tu , nmpk agy si' baju kurung merah bertudung putih' ..dia jalan dekat je ngan aku .nk tego aku masih x mampu .so,tgk je larh .huuuu~
bla bla bla sume tu .kwn aku buang kertas soalan MUET td .haha .ade ckp nk jual .bule untung blk drpd kos MUET td tu .tp dia dh buang ,mmg BURN hbs larh duit bayar MUET sume tu .adeh ~

Tup tap tup tap .dh nak masuk zohor .solat larh jap kat masjid MMU tu .lps tu ape agy .MAKAN larh .hehe .makan ayam penyet kat batavia .taw x kat mane tu?eleh .dkt je ngn ixora .bpe minit bule smpi .smpi je kat batavia nmpk agy si 'baju kurung merah bertudung putih' .dia ngan kwn2 dia .dari jao kwn2 dye dh pandang aku semcm .aku pun ape lagi .=_____= mcm ni je larh muke aku .jantung berdegup2 dgn laju gle .haha .skali agy masih xde kekuatan nk tego dia .ape larh power sgt aura dia ni .haha .
I'm a stupid lucky guy .hampeh tol !dh wat salah tu ptt nye mintak maaf je larh .ape larh Muaz ni .bengong tol .=____= dh mcm org gle larh plak ckp sprg2 kat blog ni .

aku rasa dh cukup panjang aku membebel kat sini .korang kmfm dh tertido kan .aku taw sgt dh .blom hbs satu perenggan ,korang dh tido kan .xpe larh .aku fhm sgt .aku tulis ni pun utk aku bace ble dh tua nanti .tu pun kalo egt agy larh blog ni .haha .

kpd si 'baju kurung merah bertudung putih' .aku mintak maaf sbb wat salah kat dikau tanpa di sedari .manusia .biase larh .xpenah lari dr kesilapan .lari laju2 pun .tetap wat salah gak .haish ..

dh2.cukup2 .end of story for today .what day is today?sendiri maw egt.aku dh tulis awal td.check sendiri.
sekian,terima kasih .

Yg ikhlas ,
Muhammad Muaz . =)

No comments:

Post a Comment