November 19, 2010

Jika ...

Jika ada ilmu tp x pernah beramal .malah anggap itu sesuatu yg ingin dibangga2kan ,
percayalah ia bukan milikmu.

Jika ada rumah besar2 dan anggap itu sesuatu yg ingin dibangga2kan ,
percayalah ia bukan milikmu .

Jika ada kenderaan yg mewah2 dan anggap itu sesuatu yg ingin dibangga2kan,
percayalah ia bukan milikmu .

Jika ada paras rupa yg menawan dan anggap itu sesuatu yg ingin dibangga2kan ,
percayalah ia bukan milikmu .

Jika ada harta yg bnyk dan anggap itu sesuatu yg ingin dibangga2kan ,
percayalah ia bukan milikmu ..

Kesimpulan nya ,segala yg kita milik di dunia ini hanya lah sementara .pinjaman daripada Yang Maha Esa ,Yang Maha Kaya lagi Maha Pemurah . Jika Dia mengurniakan sesuatu nikmat ,berSYUKURlah . Jika kita ditimpa sesuatu musibah ,berSABARlah . aku hanya manusia biasa .sering lupa dgn kehidupan yg sementara ini .Jika aku ada buat salah ,TEGUR aku . Memang pada mula nya aku akan sukar menerima teguran itu .tapi lama2 aku akan faham akan teguran yg ingin disampai kan . 

alamak ! dh panjang sgt ke aku menulis ni?tah btol ke tak ape yg aku ckp kan ni .tolong tegur ye jika ada yg salah .rasa2nya itu je larh kowt. aku bru lepas main hujan sebenar nye ni .pagi2 main hujan mmg mintak nk demam lar tu kan .ade org dh mule riso .tp dia x nak ngaku .haha .

sekian ,terima kasih .

Yg ikhlas ,
Muhammad Muaz .

No comments:

Post a Comment