November 20, 2010

pada-Mu ku bersujud .


Ku menatap dalam kelam

Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu Ya Allah

Esok ataukah nanti

Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala FITNAH

Kau tempatku meminta

Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa

Ampuniku Ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan karunia-Mu
Dalam sunyi aku BERSUJUD

sujud pada yg Maha Esa .




Alang2 dh dgr lagu ni .aku nk citer satu kisah .bule kan??mesti BOLEH .dh kte pun blog aku .haha
Pada satu petang yg hening ,aku ingin hanta seseorang ke Dataran Pahlawan .sbb dia nk keje .dlm mase yg same aku lak kelaparan .teringin nk makan Garden Cafe kat Dataran Pahlawan gak .dalam mase yg same LAGI ,org kelate ckp On the same tyme ,waktu asar dh masuk .aku ingat nk g solat dlu kat Mahkota Parade sblm g makan & anta org tu keje .org keje ni ckp nape x solat kt surau dkt ngan Subaidah tu je?kan senang .aku lak ckp x best .surau dia x 'masyuk' mcm kat Mahkota Parade .haha .Sesampai je kami di surau Mahkota Parade ,surau perempuan tgh renovation .so,muslimat pkai surau muslimin .Org lelaki mcm aku ni lak kne solat kat tingkat atas .yg mane keadaan surau dye agy teruk dari surau kat Subaidah tu .sbb tmpt amek wudu' x skali .kan leceh tu .haha .sape dh dpt moral of the story mory?

Moral nye ,jgn memilih tempat sembahyang .SOLAT larh walau di mana pun anda berada .Allah sentiase bersama kita .Dia suro kita bersujud kpd Dia .Dia x arah pun kt kite utk memilih tempat sembahyang yg 'masyuk' .haha ..

Tidak Aku jadi kan manusia&jin melainkan utk berSUJUD kepada-Ku .
aku mule terfikir satu frasa baru .dgr yee...
Don't you ever say those 'magic' word to someone that you love if you can't ever do your 5 times prayer .
wahh~muaz ckp english .bagi frasa agy tu .ibu bace ni ,agak2 dia bangge x?haha ..
Skali agy peringatan buat diri yg sentiase LUPA ni .SOLAT larh anda walau dimana pun anda berada .

sekian ,terima kasih . 

Yg ikhlas ,
Muhammad Muaz

No comments:

Post a Comment