November 27, 2010

sedikit peringatan ..



salam sejahtera buat semua blogger .. rasa2 nya dh lame aku x menulis a.k.a merapu kat blog ni .mengapakah? jawapan nye dh x bnyk bende yg aku fikir sejak belakangan ni .so,xde bende nk tulis .inspirasi aku lak kejauhan .sibok bekerja utk mendpt kan sesuatu yg dh lame dihajati .terus kan usaha.aku sentiase mendoakan .sbb yg terakhir adalah kerana aku dh bnyk sgt post kowt utk bulan ni .padahal ini baru bulan pertama aku ade blog .wahh ~ dh hampir sebulan aku ade blog rupe nye .x sangke lak kan aku ni pandai merapu .time kasih kpd yg memberi inspirasi .lbh2 agy yg penat bekerja tu .haha . kalo korang perhati kan aku dh ade 26 post termasuk yg ini bulan ni .tu dh kira satu hari satu post .bnyk kowt .smpi dh hbs story nak cerita .haha .tunggu larh next month cmne .harap2 ade inspirasi utk menulis a.k.a merapu kat blog ni .nanti dh tua bule aku bace sorg2 .gelak sorg2 .haha .oke2 ..start bercerita skit ...ape kaitan lagu ni dgn post kali ni .haaa ~

Sesungguh nya manusia itu tidak pernah berasa cukup dgn apa yg dimiliki .
Btol x ape yg aku tulis ni?kalo x btol ,tegur lar ek .aku ni manusia .bukan nye sempurna pun .lagu ni tajuk nye 'Alhamdulillah' ..yg mana bermaksud segala puji bg Allah .bile kita akan sebut perkataan ini?selalu nye waktu kite bersyukur kan? x pun tiap kali kite mendapat sesuatu .nk sebut bukan payah mane pun .senang je .satu perkataan je .adakah kita ini tergolong dlm golongan hamba yg sentiase bersyukur? aku ni kalo duk sorg2 fikir memanjang .nikmat yg Allah beri kat aku sangat larh bnyk .terlampau bnyk .aku ni lak rase bersyukur kadang2 je .aku bersyukur bile aku nampak nikmat yg Allah beri je .nikmat yg Allah beri ,tp aku x nmpk .jarang skali aku bersyukur .kdng2 bile aku mule rase bersyukur ,aku rase cukup ke dgn hanya mengucapkan alhamdulillah ?kite rase ucap perkataan ni mcm kecil je kan .tp kalo kite kekal mengucapkan perkataan ni setiap hari ,adakah itu memadai utk aku tergolong dalam kalangan hamba yg bersyukur? aku masih menanti sebuah jawapan ...

Lagu ni aku dh hafal sejak dari form 2 lagi .smpi skrang masih ingat .huhu .dlu menghafal suke2 je .skrang ni bile dh perhati kan lirik dia .bnyk perkara yg ingin di sampai kan .contoh ayat yg bermakna dlm lagu ni

Ucaplah Alhamdulillah bukan nya sukar kerna semana kaya atau besar tetap Allahuakhbar

Ini antara lirik yg menarik bg aku larh .kalo kite perhatikan ,lirik dlm lagu ni semua nye bermakna ot .aku x pandai nak explain. tp yg pasti ia sungguh bermakna buat kehidupan kita .dgr larh bnyk2 kali .lame2 korang akan faham ape yg cuba di sampaikan .kalo x fhm gak ,g jumpa too phat .tanye dia org lagu ni pasal pe .haha .ringkas kata ,nak ucap 'alhamdulillah' tu x sukar .tp nak kekal kan rasa kesyukuran tu yg agak sukar ot .sbb syaitan x pernah berhenti utk menyesatkan manusia .

Bulan lepas aku dipertemukan dgn seorg hamba yg buat aku rasa bahagia bila melihat senyuman nya .bukan hanya kerana senyuman nya ,tp lebih drpd tu .aku bersyukur sgt .setiap hari aku berdoa yg terbaik utk pertemuan ini .setiap pertemuan di akhiri dgn perpisahan .jika betol perpisahan tu akan berlaku ,biar lah perpisahan yg membawa kebaikan .aku tak mengharap sesuatu yg sempurna drpd pertemuan ini ,tp aku berharap ia berkekalan .amin ~

=.= bile dh xde bende nak tulis .aku wat muke cmni .haha . mane yg baik tu ,korang jd kan sebgai peringatan .sbb aku menulis ni utk peringatan utk diri aku gak .mane yg x baik tu ,korang tegur lar k .

Ya Allah ,jadi kan lah daku hamba yang SENTIASE bersyukur di atas segala nikmat yg Kau kurniakna kpdku .amin ~


sekian,terima kasih .

Yg ikhlas,
Muhammad Muaz .


No comments:

Post a Comment