November 14, 2010

Senjata paling tajam .

Assalamu'alaikum w.b.t
Setiap perkara yg aku lakukan ,PASTI ada mata2 yg memerhati .Tidak kira sama ada perkara yg aku lakukan itu BAIK atau JAHAT .Disaat mata2 itu mule bersuara ,aku harus bersedia utk menerima apa yg ingin di sampai kan .Jika ia sesuatu yg baik utk aku ,aku akan terima seadanya utk memperbaiki diri ini.Jika ia buruk buat aku ,aku anggap itu sebagai satu kritikan bg kelemahan yg ada dalam diri ini.
Tahukah anda apakah senjata yg paling TAJAM di dunia itu?
ketahuilah ,bahawa senjata itu adalah LIDAH manusia .

Hanya kerana mulut ,mcm2 perkara yg boleh terjadi .fikir kan sejenak....

Jika tiada apa yg ingin di sampai kan ,DIAM !! kerana itu LEBIH BAIK.
Aku juga manusia .kadang kala kata2 aku buat hati manusia terluka .aku MOHON MAAF ~
aku x pernah lari dari kesilapan kerana aku hanya seorg HAMBA .

sekali lagi aku MOHON MAAF jika ada yg terluka dgn kata2 aku .

Kerana pulut santan binasa ,kerana MULUT badan binasa .

sekian, terima kasih .

Yg ikhlas ,
Muhammad Muaz

No comments:

Post a Comment