November 15, 2010

Jangan putus asa ..


salam buat saudara2 ku ..
penah dgr lagu ni x? haaa ~ dgr larh ek .bukan saja best tp ade sesuatu yg ingin di sampai .
aku belajar sesuatu dari lagu ni .the moral of the song is JANGAN CEPAT PUTUS ASA .
x kisah larh bape kali kita cuba .wlaupun kita gagal ,jgn terus berhenti utk mencuba .terus kan mencuba smpi kita berjaya .sebelum nk cuba tu ,mula kan dgn BISMILLAH dan NIAT yg betol .supaye kita x cepat mengeluh bile gagal .

Kita usaha lepas tu kita tawakal .Itu yg di ajar dlm ISLAM.
Sesungguh nye ,ALLAH tidak lihat pada kejayaan .kerana kejayaan itu Dia yg beri .Allah lihat pada usaha kita .

Dalam hidup aku .aku rase aku dh bnyk kali gagal .berape bnyk?bnyk larh .x kan nk citer satu per satu ot .haish .tp aku bangkit semula biar pun aku gagal .aku masih belom smpi tahap BERJAYA yg aku ingin kan .oleh itu ,aku harus mencuba dan cuba lagi .

Bila kita mula kan sesuatu ,cuba utk hbs kan .Jangan biar kan ia sekerat jalan . x molek larh gitu .hehe .

dh ler .aku ni bukan nye org yg BERJAYA pun nk mengingat kan korang .aku tulis sbb aku mengingat kan diri sendiri .aku tgk kakak2 n abng aku boleh berjaya .knape lak aku x boleh ? sekali aku gagal ,x bermakne aku gagal selama2 nye .btol x? peluang tu sentiase ade .kita yg perlu 'grab' peluang yg ade tu bila ia muncul .hehe .

Terus kan mencuba .biar bape bnyk kali pun kita cuba ,kita akan rase NIKMAT yg x terhingga .bila kita dh smpi di puncak .maksud nye bile kita dh berjaya lorh .itu pun nk kne terangkan ke? =.=

selamat mencuba & selamat beramal .

sekian ,terima kasih .

Yg ikhlas ,
Muhammad Muaz


No comments:

Post a Comment