February 11, 2011

Merantau lagi !

Assalamu'alaikum w.b.t.

Semalam aku merantau lagi.Akibat tidak mempunyai apa-apa rancangan utk hari minggu di Melaka,aku mengambil keputusan untuk pulang ke Hometown aku.Perjalanan ku bermula pada pukol 8 pagi.Tunggu bus untuk ke Melaka Sentral sekejap je.Act,tak tunggu pun.kebetulan aku turun dari ixora je,mmg dh ada bus tgh lalu.Naik je larh.Dapat bus air-cond agy tu.Tiba di Melaka sentral yg agak awal,ingat kan tiket bus kol 10.Boleh lar breakfast jap b4 gerak tu.Tapi semalam ada tiket kol 9,beli je larh.Bus double decker tu.First time naik.so,agak BATAK sedikit.haha.

Pemandu bus yg sangat berhemah.Pandu pun slow je.Kesan nye,SAKET BUNTUT DEN.Sampai di Bukit Jalil,badan aku sangat-sangat lenguh dgn kepala yg agak pening-pening lalat.Paling utama,PERUT LAPAR.
Terus kan perjalanan juga dengan menaiki LRT & KTM pula.Ini perjalanan nye...

Bukit Jalil-Masjid Jamek-Kl Sentral-Subang Jaya.

Touch & Go yg begitu berjasa,aku hanya perlu sentuh kan kad tu kat setiap stesen.hoho.Terasa seperti orang kaya sbb kad touch & go ni mcm kredit kad lar plak.Just swipe !haha.
Alamak ! dh takde idea nak menaip.so,benti kat sini je larh.tp nak bgtaw yg membuat kan 'Aktiviti Merantau' aku agak mencabar adalah kondisi badan yg tak berapa baik.Badan kadang-kadang panas,kepala kadang-kadang pening dan perut pula tersangat larh lapar sampai kat Subang Parade ot.kat situ baru larh dapat makan.makan PIZZA HUT jeee..haha.Lucky i  have learned one thing,kalo dh taw kondisi badan yg tak begitu baik,pasti kan anda membawa panadol bersama anda.Aku percaya hanya Allah yg bule bg kita kesihatan.Panadol ini hanya lah usaha aku.yg selebih nye serah pada Allah.Ternyata,ade larh rase sedikit pengurangan lps makan panadol tu.dpt gak dengar khutbah jumaat yg begitu semangat tentang PENGHARAMAN HARI VALENTINE.huhu.

Malam semalam lepak dgn member yg ada kat subang ni,perkara yg paling ketara terjadi malam semalam adalah KENTUT PANAS.haha.adakah tu tanda-tanda untuk demam?jangan percaya ye.sbb tu hanya TEORI.haha.untuk mengelakkan perkara yg tak diingini berlaku pagi ni,aku makan panadol lagi sekali sebelum tido.Alhamdulillah,feel much more better.

End of story larh.seriously dh xde idea nak menaip.
Good Luck and All the Best pada seseorang yg akan menduduki 'TEST' hari ini.Kejayaan itu milik anda jika anda PERCAYA Untuk Berjaya.
‎"Jgn direnung letihnya usaha,tp renunglah manisnye kejayaan yg menanti di hadapan...bittaufiq wannajah fi imtihan..."

sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment