February 10, 2011

Aku Percaya !

Assalamu'alaikum w.b.t.

Aku memiliki sebuah rumah.rumah aku tidak terlalu besar & tidak pula terlalu kecik.Rumah aku tidak tinggi mcm Istana Takasyi tp cukup lebar.dlm bahase Inggeris org ckp wide.bukan lebar mcm Rumah Panjang org asli tu tp cukup utk 10 org menetap. haha.aku nak mula bercerita dari halaman rumah aku dulu.Halaman rumah aku pun tak besar sangat.tapi cukup larh untuk buat parking kereta   Red Swift yg aku beli masa bujang dulu.itu pun blom habis bayar agy tu.haha.halaman aku nampak tenang sbb di hiasi dengan bunga-bunga yg tumbuh mekar di tepi-tepi pagar rumah.bukan nye bnyk sgt pokok-pokok yg aku tanam tapi cukup larh untuk membuatkan halaman rumah tu nmpk cantik dan tenang bg sape-sape yg lepak kat situ pada waktu pagi.

Dalam rumah aku,ade 5 bilik je tidak termasuk bilik air.Ada dapur yg cukup selesa utk aku memasak.Ruang tamu pula cukup selesa untuk aku lepak pada hari minggu.Tetamu yg datang ke rumah aku pula tidak akan berasa serabot bila masuk ke rumah aku.Mereka duduk di atas sofa yg cukup empuk.Yg paling penting,kat ruang tamu rumah aku ada air-cond yg mana membuatkan tetamu berasa cukup selesa semasa bertandang ke rumah ku.Ruang makan aku tidak terlalu besar.Meja yg cukup besar untuk aku hidang kan makanan bg orang yg kuat makan mcm aku ni.Terdapat singki berdekatan dengan ruang makan rumah ku supaya senang utk basuh tangan sebelum makan.

Seperti yg aku cakap tadi,rumah aku ade 5 bilik tidak termasuk bilik air.Bilik yg pertama adalah untuk ruang solat.Supaya senang tetamu yg datang ke rumah untuk melakukan solat 5 waktu.dlm masa yg sama kita org bule solat berjemaah skali dlm bilik tu bila tiba waktu solat.Bilik yg kedua adalah untuk Gym aku.Aku ni suka bersenam dan mengeluarkan peluh.Jadi kalo aku malas nak keluar rumah,aku akan workout dlm bilik tu je pada waktu-waktu lapang.Dalam bilik tu ade lar dumble,punch beg,peralatan kayuh basikal dan jogging.ia cukup sempurna bagi ku.Bilik yg ketiga adalah bilik istirehat.Bende yang paling penting dlm bilik ni adalah kursi Ogawa.Aku bule relax-relax kan fikiran dan menghilangkan sengal-sengal badan dlm bilik tu.Bilik yg ketiga adalah untuk anak-anak aku tido.Bilik tu akan di ubah dari semasa ke semasa kerana umur mereka yg semakin meningkat.hehe.Bilik yg terakhir komfom-komfom larh bilik aku.Bilik aku kaler hitam merah.Ada LCD di hadapan katil aku.Katil aku yg tidak terlalu mahal,tp cukup lena untuk aku tido tiap-tiap malam.Ada ruang untuk aku menghadap laptop atau pun membaca dlm bilik aku ni.Almari dlm bilik aku ade 2 je.Satu untuk Baju-baju dan satu lagi untuk seluar-seluar dan kasut.Rumah aku ni tidak ada swimming pool,ada jakuzzi yg bule buat aku berendam berjam-jam dlm tu.Tandas aku automatik bila aku melakukan sesuatu Business di dalam tu.Ada penyembur yg bule membuatkan tandas aku tu sentiasa wangi.cukup sempurna bukan?

Lepas korang baca semua ni,mesti korang fikir aku tgh berangan kan?Tentulah TIDAK sama sekali.Ini adalah rumah aku.Kalo aku anggap semua ni angan-angan kosong makna nye aku meletakkan SATU negatif thingking dlm fikiran aku.Semua ini akan aku miliki suatu hari nanti.Kerana apa aku cakap begitu,kerana AKU PERCAYA DENGAN KEMAMPUAN AKU.AKU PERCAYA DENGAN DIRI AKU SENDIRI.Sesungguh nya,Allah dh kurniakan aku kesihatan,anggota badan dan akal fikiran yg cukup sempurna.TIDAK MUSTAHIL untuk aku memiliki semua ini suatu hari nanti.InsyaAllah~

Aku cerita pasal rumah ni,tak kan takde org rumah kowt..haha..mesti larh ada.kalau korang nak taw orang rumah aku macam mane,nantikan kemunculan post aku yg akan datang.haha

The end utk story Aku Percaya.

Siapa yg pandai urut?Boleh tolong urutkan belakang aku tak.dah berapa hari sakit ni.Gara-gara tido awal sejak beberapa hari ni.Kalo tido awal makne nye dh terlebih tido.Bila terlebih tido,kepala bule pening-pening dan badan pula bule sengal-sengal mcm aku rasa sekarang ni.Ada org yg sudi urut sedap ni..haha..
Thats all my post for today.

sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment