February 27, 2011

Demi Masa.

Assalamu'alaikum w.b.t.

Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh.(surah al-asr:103)

Hari demi hari,makin bnyk persoalan yg timbul dlm hidup aku.Kadang-kadang bila aku dh jumpe jawapan utk sesuatu persoalan tu,timbul lagi persoalan yg lain.Apa maksud nye di situ?

Jadi lah HAMBA YG SENTIASA BERFIKIR agar tidak leka dalam kehidupan.mungkin itulah jawapan nye.hehe..
"Waktu yg kita ada dlm sehari ni,sama ada kita penuh kan ia dengan ibadat tak pun dengan perkara2 mungkar"
Masa kita terbahagi kepada 2 tu je.tak ade yg tengah2.Tu larh yg kawan aku ckp dulu.
Manusia ni suka buat perkara2 mungkar tp susah nak beribadat.Adakah aku sorang je yg rasa cmtu?
Boleh tak kita terbalik kan bende ni.Jadi kan ibadat satu perkara yg kita suka buat & perkara2 mungkar ni perkara yg kita benci?tak mustahil bukan ?
Aku bukan nak ckp sesiapa.Aku ckp kat diri sendiri.Mungkin sbb tu gak,aku makin jauh nk jumpe jawapan yg aku cari dlm hidup ni.

Sesungguh nya solat tu dpt mencegah kita daripada melakukan perkara2 mungkar.Seandai nya kita masih melakukan perkara2 mungkar,cuba kita perhatikan solat kita semula.Pasti ada sesuatu yg tak kena.Cuba perbaiki dari semasa ke semasa.

Hari jumaat lepas,aku g bercuti ngan group study aku.Macam2 dugaan yg berlaku.Setiap sorang dr kita orang di uji dari-Nya.Dalam masa yg sama keseronokan tu tetap di rasa.Dye orang asyik gelak je.smpi tgk muka aku pun nak gelak.Ape hal tah.Muka aku ni mcm Mr bean ke?

Mr Drifter.

Bodyguard

Kalau nak tahu cerita selanjut nya tentang percutian aku ni,kne tunggu next entry.Sbb nye aku belom masukkan gamba2 dlm laptop agy.Bila dh ada ayat2 menarik & gamba2 dh siap di edit nanti,baru aku cerita k.ngorok dulu ~

sekian,terima kasih.


No comments:

Post a Comment