February 21, 2011

Ketenangan.

Assalamu'alaikum w.b.t.

“Senyuman yang tulus dari seseorang meberikan refleksi kejiwaan positif kepada orang lain. Seorang muslim selalu diajarkan agar memiliki sifat lapang dada dan senantiasa terbuka menebarkan senyuman kepada orang lain.Lebih jauh tentang makna senyuman, seorang muslim yang tersenyum saja sama telah menebarkan kegembiraan dan kasih sayang melalui senyumannya. Sejalan dengan misi Islam menebarkan keceriaan di muka bumi ini."



Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh HR. Muslim, Rasulullah berpesan, 
Janganlah kalian menganggap remeh kebaikan itu,  walaupun itu hanya bermuka cerah pada orang lain.


Salam sejahtera semua.Hari ni aku dh dpt inspirasi sikit untuk menconteng di blog ku.haha.
"Kenangkanglah saat indah sebagai penyembuh rindu" 
lirik lagu ni yg buat aku dpt inspirasi untuk menulis.Rindu sape tu ek? ade lah ..haha..


Korang dh baca artikel kat atas tu kan.bgos!aku copy paste je tu.walaupun bkn tulisan aku,tp serba sedikit membantu aku untuk menconteng dlm blog ni.
I dont know how to start.tp aku rasa nak cerita sikit pengalaman aku keje kat Parkson dulu.
Dulu masa keje kat parkson,bdk2 yg baru a.k.a NEW PART TIME CASHIER ni ,kne wat greeting dpn escalatooorrr.tugas nye kne sambut customer yg gne escalatoorrr atau pun customer yg lalu dkt2 situ tu dengan senyuman dan memberi 'GREETING' .ayat nye adalah :


"Hello,Good Morning Sir/Madam"

Nampak tak?senang je kan.ulang2 je perkataan yg same dkt customer.tp yg aku pelik nye,customer2 yg aku sambut ni,kebanyakan nye susah nk senyum balik.Muke nak ketat je mcm beruk nak buang air.Senyum ni perkara yg senang nk wat setiap hari,tp dye org ni mcm susah je.Kalau btol pun ada masalah,x kan kat CASHIER baru mcm aku tyme tu pun nak wat muke ketat.Bukan kah BUDI BAHASA BUDAYA KITA? hehe..wat greeting dpn escalatoorrr ni ambil mase setengah jam lar gak.then baru bole balik jaga counter semula.
Akibat jasa aku yg x penat2 senyum tyme wat 'greeting' tu,aku dpt pujian dr manager sbb selalu sambut customer yg dtg kat counter aku dengan memberi 'greeting'.Aku berjaya kekal kan tabiat ni smpi lar aku habis keje taw x.hehe.kalau customer kne beratur panjang,aku ckp "Hello,Good Morning Sir/Madam.Sorry to keep you waiting" perghh ! hebat sungguh aku ckp omputeh .haha ..
skrang aku senang je bg senyuman kat org .

OKE.tukar cerita pulak.
Once upon a time,masa aku nak beli 'ice lemon tea' kat counter mane tah.Aku diperkenal kan dgn seorang insan yg mempunyai senyuman bahagia.hehe.Act,aku x berkenalan pun ngan insan tu tyme beli 'ice lemon tea' tersebut.sebalik nya kawan aku yg tego that person.Aku amek nama dia je.Then search kat facebook. ^.^ dia bkn senyum kat aku sgt pun,senyum skit je.tp hati ni terdetik utk mengenali dia. Akibat tindakan sengal aku ni,aku dan dia berkawan smpi skng..
Tenang+bahagia bile kua dgn dia ni.sbb dpt tgk senyuman dia tu.skrang aku dh jarang tgk senyuman dia dpn2.post2 dia kat blog plak bnyk citer sedih drpd happy.Aku plak duk sibuk jadi stalker dr jao.Baca blog dia tiap2 hari walaupun aku baca post yg sama je.hehe ..Menanti post2 yg wat mood dia happy sepanjang hari..The latest,dia ada upload bnyk gamba kat blog dia.dpt gak tgk senyuman bahagia tu.Walaupun x dpt tgk dpn2,tgk dkt blog pun cukup larh. =)

Bersyukur dpt jmpe dgn seseorang yg mampu membuat hari2 gelap ku menjadi cerah dengan melihat senyuman yg terdapat di wajah nye.Kadang2 senyuman bahagia tu larh buat aku ingat pada Yang Maha Esa .Dia yg cipta semua yg ada di bumi ini & ciptaan-Nya begitu indah skali.Dia juga yg beri aku rasa tenang tiap kali aku lihat senyuman itu.syukur sgt2~


Aktiviti amek2 gamba di terus kan lagi ...hik3..

Ini model sementara.

Kunci hati ku.haha

Jauh di mata dekat di hati. 

keindahan ciptaan-Nya

sentiasa di ingatan ku.

Menikmati keindahan waktu senja.

penat main futsal.
Mengejar mimpi yg pasti
Akan aku sentiasa merasa kehilanganmu
Ku akan tunggu saat bertemu
Tiada henti walau di mana kita berdiri
di dalam dunia ini
Biar sampai akhirnya nanti. . .

No comments:

Post a Comment