February 14, 2011

Biarkan aku menangis.

Assalamu'alaikum w.b.t.

“Katakanlah: “Hai hamba-hambaKu yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS. Az-Zumar: 53)


Aku baru saja habis menonton satu cerekarama tadi.Suddenly,semua kesalahan-kesalahan yg pernah aku lakukan sebelum ni tergambar dlm fikiran aku.Bnyk dosa aku pada-Nya.Bnyk perkara yg dh aku lakukan smpi aku sukar nak memaafkan diri sendiri.Sehingga kan aku rasa tiada guna untuk hidup di bumi Allah ini.

Kemudian aku berfikir.Bukan kah Allah itu Maha Pengampun?

Setiap manusia melakukan kesalahan.kita tak kan boleh lari dari melakukan kesalahan itu dlm kehidupan kita.tp JANGAN sesekali kita menetapkan hukuman terhadap diri kita sendiri kerana itu bukan tugas kita.JANGAN seksa diri kita atas segala perbuatan-perbuatan jahat yg pernah kita lakukan.Sebalik nya,mohon larh keampunan drpd Allah,kerna sesungguh nya Dia MAHA PENGAMPUN.


Biarkan air mata ini mengalir kerana mengenangkan dosa-dosaku.Biarkan aku menangis.

No comments:

Post a Comment