March 24, 2011

Presentation !

Assalamu'alaikum w.b.t.

Masa awal2 masuk MMU dulu,aku ckp kat abah aku yg english aku teruk.Tapi abah kata
"Eh ! mana ade.English ko oke larh .Bule improve agy " hehe =)

Hari ni aku ada Presentation Business Management .Mcm biase aku bangun awal pagi walaupun malam semalam tidoq lambat .Lepas subuh x sempat breakfast ape pun.Lepas mandi ingat an nak pakai baju melayu mcm presentation sem lepas,tp x jadi..try baju formal mcm org g keje,tgk dpn cermin .tak jadi gak sbb pkai sua jeans.mcm x kena je..last2 kali pakai baju biase mase first day dtg MMU hari tu.haha.

Sebenar nye aku x prepare ape2 pun utk presentation aku.malam smlm sblm tidoq sempat larh aku wat ape2 yg patut sblm present.bile tgk2 balik slide yg aku wat,rasa mcm terpesong je..sbb soalan nye tanye pasal Malaysian Issuers Bond Market,tp aku explain pasal bond islamic and bond conventional . =.='

Sampai dlm kelas jeeww,naseb baek group lagi satu yg present dulu.Group tu present soalan yg sama dengan group aku.aku tgk jawapan dye org mcm lain jeeww ngan group aku.bertambah2 gabra aku jadi nye..Tyme group aku present,aku agak kelam kabut skit.perut lak memulas2 .bnyk kentut larh kat depan tu.naseb baek bunyi & bau nye x berapa kuat and machem ..haha ..

Tiba waktu yg di nanti2,aku present dengan perasaan rama2 di dalam perut.haha..aku baca je script yg aku tulis malam tu.mampuih larh dye org faham ke x .dye org gelak2 jeeww tgk aku present.Group leader aku lak ckp aku present mcm Dj.ape ke hal ...

Habis jeeww group aku present,madam mula larh bagi kritikan dye .Awal2 lagi dye dh puji yg group aku lagi bagos dari first group yg present tu.Blah..blah..blahh dye sebut nama syiera ..jantung aku dh dup dap dup dap sbb takut dye komen pasal aku nye slide yg terpesong tu.dye tegoq syiera nye slide sbb ade graf ot..dye rasa tercabar,dye betol kan balik graf syiera yang salah tu.haha ..last2,dye sebut nama aku.pastu dye cari2 aku padahal aku duk barisan kedua terdepan ot.aku tutup muka dengan tangan sbb maleh nak dengar dia komen.

Perkara yg tak disangka berlaku.Boleh kata dia puji gak larh cara aku present.tapi dia kata
"You must know the different between Presentation and Reading a NewsBroadcasting"
yg lain sume gelak.dye ckp aku baca script yg aku wat malam smlm mcm baca berita .haha..
Dalam hati aku kata "Ape beza presentation ngan baca newsbroadcasting?sama jeeww" hahaha ..
bayang2 dalam fikiran aku lak muncul ...
" You memang selalu sama kan sesuatu yg obviously tak sama" hahaha ...
Lecturer aku puji " You have a FLUENT english " perghhhh !! agak terkeju di situ .dia suro aku improve skill presentation aku .aceceyyy ! nak bangge ngan apa yg madam ckp,xde larh sangat..aku terkeju ot.mati2 ingat slide aku terpesong.tp madam ckp walaupun slide group aku agak sikit input nye,tp kite org dpt explain dengan bagos skali .hoho ..thanx to group leader gak sbb dpt combine slide kte org dengan sempurna skali.haha..

Akhir kata,jangan rasa lemah dengan kemampuan yg kita ada ..YAKIN dengan kemampuan & kekuatan yg Allah bagi .hehe =)

Gaya lelaki Melayu terakhir wat presentation ! (sem lepas)
Salam sejatera semua ..PEACE =)

No comments:

Post a Comment