March 22, 2011

Dengar kan aku merepek !


kamo tidak tahu..
kamo tidak faham..
kamo tidak kenal..

PERHATIAN !
kata2 di atas ni aku curi dari blog seseorang..muahahaha ! curi kata2 xpe kan?tak berdosa kowt.sharing is caring..

oke.kenapa aku curi kata2 di atas ni?hmm ~ni yg nak cerita ni.
Baru2 ni aku balik ke hometown.baru2 yg aku maksud kan itu adalah jumaat lepas.haha..niat di hati balik hometown ni sbb nak relax kan fikiran.nak kata aku melalui minggu yg sgt memenatkan,xde larh sgt.bese2 je.tp tah ler.hati dh kata balik,maka aku pun balik.just nak bgtaw yg bus dari Melaka tak berhenti kat Bukit Jalil dh.bus tu benti kat Bandar Tasik Selatan.perghh ! sampai kat bandar tasik selatan ase mcm smpi kat KLIA lak.ase mcm baru blk dari lua negara jee..padahal aku study kat Melaka je kot.haha.
EH?ape ni?mcm lari topik je daripada ape yg aku nak cerita.
back to the story.kata2 yg aku curi ni aku tujukan kepada sesiapa yg kata aku sombong.mase kat subang hari tu,tgh sedap lepak2 dalam bilik,ade org tego aku kat YM.hoho.kekasih lama tegoq aku larh.chit chat larh mcm bese.dia ckp aku sombong. sob3...
WHAT?MUAZ SOMBONG? mmg x larh.aku x sombong larh.cuma bnyk mengasingkan diri jeewww..
camne ko kenal aku mase sekolah rendah dulu,mcm ni larh aku skrang.xde banyak beze pun.makan bnyk2 pun x banyak beze nye aku ni..haha..
Kata2 ni pun aku tujukan kepada orang yg bnyk wat fitnah.ishk3.udah2 lar tu wat fitnah.x baek taw x.
Sesungguhnya Fitnah itu lebih teruk daripada zina.
Korang tak tahu cerita sebenar,jgn pandai2 wat fitnah.laen kali kalo dengar kaba berita,jgn pandai2 wat andaian sendiri.Dengar dulu explanation dari kedua2 pihak.baru lah wat andaian.
aku maksud kan surat-surat khabar kat Malaysia ni.kadang2 mcm2 tuduhan yg dye org tulis kat Tok Guru.aku ni x de larh power sgt pasal politik,tp aku percaya Tok Guru bukan lah seperti apa yg korang tulis dlm surat khabar tu..abng usrah aku pernah ckp,skrang ni kita tgh mengalami zaman fitnah memfitnah..ishk3.
nauzubillahminzalik ~ 
Ya Allah ,kurniakan lah aku iman yg benar2 mantap agar aku tidak terpedaya dengan Fitnah manusia.
Mase balik subang hari jumaat hari tu gak,aku dengar berita kawan aku yg study kat uitm Johor kemalangan.kalo ikut kan apa yg aku tgk kat facebook dye,dia berada dalam keadaan koma.sama2 larh kita doa agar dia cepat sedar dari koma dan semoga dia tabah dengan apa yg berlaku.aku mase mula2 dengar berita ni pun agak terkejut gak larh.dah lama x dengar cerita psl kawan aku ni,x pasal2 musibah yg menimpa diri dia.Aku percaya setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah nyeeww...

Satu lagi cerita masa aku balik subang hari tu adalah aku terlepas peluang nak ekot mak aku g US bulan 6 nanti.perrghhh !! sedih kowt.US yg aku maksud kan bukan Ulu Selangor okayy..United State kowt.cmne bule x jadi?sbb cuti sem aku lepas foundation ni 2 minggu jeww..cehh !! cmne tah bule dpt cuti 2 minggu.sbb kalo x silap aku cuti 3 bulan ot lps hbs foundation,tp........ =.= dh ler.malas nk ckp.wat sedih jeeww..
Aku pegang pada prinsip.Jangan buruk sangka kat Allah.tak dapat ekot mak aku g US,mesti Allah ada perancangan yg lebih baik utk aku.InsyaAllah ~

Jumaat ni aku mungkin ade tournament Bowling.tu pun x sure nama aku masih on the list ke tak.yuran pendaftaran dh bayar,kalo dia pandai2 cancel nama aku,aku bako club bowling mmu ni.haha.
smalam aku baru pas hbs exam midterm akaun.keputusan nyeeww,bule larh jawap.thank you Allah sbb kurnia kan aku group study kat mmu ni.balik subang hari tu aku x bukak buku langsung ot.walaupun ibu dh suro aku study bnyk kali.banyak tidoq je kat rumah tu.bangun tidoq je makan.haish.ape nak jadi.

HARI Ni LAK,kelas aku dari kol 8 pagi sampai larh kol 4.nseb baek kelas komputer td habis awal.huhu.
bila kelas dari pagi straight smpi petang ni,teringat mase skolah rendah dulu.dari kecik sampai ke form 3,aku skolah dari pagi sampai petang.so,dengan apa yg berlaku hari,ape de hal.xde larh penat sgt.

Khamis lepas aku dh berjaya bawak watak Jasmine Mother.Akhirnya,drama english dh tamat pun.rasa nye patut ke aku post video drama tu kat blog ni? hmmmm~
Malam ni nak siap kan assignment Business Statistic and Online Quiz lak.
dh habis merepek kowt.nanti kalo ade cerita agy,aku membebel larh kat sini k.

Apa pun yg cik wangi lalui sekarang ni,aku harap sgt dia dpt handle dengan tabah.hehe..
You are not alone,
Though you far away,
I'm here to stay ... haha..

No comments:

Post a Comment