January 9, 2011

Silent Please !

Assalamu'alaikum w.b.t.

Hari ini bersamaan dgn 9/1/2011 ..itu bermakna dh seminggu kita berada di tahun 2011 ..aku x de bende sgt pun nak tulis kat blog ni .cume kebelakangan ni bnyk bende yg aku fikir .di antara nye adalah ,AZAM tahun baru .kah3 ..baru nak fikir azam tahun baru .x ke loading aku ni .xpe2 .aku fikir lame pasal azam tahun ni sbb aku cube nak laksana kan ia dlm tahun baru ni gak .setakat ada azam tp x laksana kan nak wat pe ..oke larh ..the MAIN AZAM aku tahun ini adalah ...jeng jeng jeng ...

-AKU INGIN MENJADI SESEORANG YG JUJUR-
muahahahaha !!! azam tahun baru ni aku fikir lame dh .tp skrang baru nak nyatakan kat blog yg sekian lama menyepi ni .haha .terus terang ckp ,bukan senang nak jadi seseorang yg jujur dlm hidup .aku ni dh bnyk kali kelentong org .termasuk larh my PARENTS ..sorry ibu ,sorry abah ..my bad =(
ade org mengeluarkan istilah TIPU SUNAT ..aku x percaya istilah ni sbb dlm islam mane bule menipu ..Rasulullah s.a.w. juga TIDAK pernah menipu dlm hidup beliau .tu yg aku respect tu ..

HMMMMM ~ nak mencapai azam tahun ni .KENA ada formula .sbb azam ni sbnr nye susah nak dilaksana kan .so....setelah mengeledah blog seseorang utk sekian lama .akhir nye aku jumpe formula tersebut ..formula ni xde kaitan sgt pun dgn azam aku ni .tp aku rasa ia buleh membantu ..

FORMULA :

kalau ingin dimaafkan,belajarlah untuk memaafkan..
kalau ingin dihormati,belajarlah untuk menghormati..
kalau ingin difahami,belajarlah untuk memahami..
kalau ingin disedari,belajarlah untuk menyedari..
kalau ingin disayangi,belajarlah untuk menyayangi..
kalau ingin dikasihi,belajarlah untuk mengasihi..
kalau ingin diterima,belajarlah untuk menerima..
kalau ingin dihargai,belajarlah untuk menghargai..
kalau ingin disenangi,belajarlah untuk menyenangi..

kata2 di atas ni serba sedikit membantu aku utk mencapai azam tahun baru ni .aku SUKE MERAH !! (xde kaitan)haha ..

antara formula2 lain yg aku dpt adalah :
Lebih baik jadi orang yg disisihkan tetapi JUJUR , daripada menjadi orang yg diterima tetapi BERDUSTA .

kata2 ni plak aku dpt dari seseorang yg terkenal dari negara seberang ..nama samaran dia AA GYM ..nama penuh dia aku lupe .sorry lar ek ..aku mula kenal AA Gym ni lepas baca buku "Menjadi Muslim Terbaik".
sgt2 tertarik dgn penulisan dia dlm buku tu .Allah dh pertemukan aku dgn AA Gym dekat Masjid Al-Falah suatu ketika dahulu .sangat2 seronok .kata2 dia mcm pendek je tp padat dgn isi2 yg sangat2 berguna . 

Rasa2 nye smpi di sini sajalah kowt .doakan aku supaya dpt laksana kan azam tahun baru ni .amin ~

sekian,terima kasih .

No comments:

Post a Comment