January 30, 2011

Cerita Hari Ahad .

Assalamu'alaikum w.b.t.

Hari ini agak ramai yang wat post kat blog masing2.aku pun nak bercerita gak lah apa yang aku wat hari ini.hari ini yang aku maksud kan adalah bersamaan dengan 30/01/2011. pergh !cepat masa berlalu.dh sebulan kita berada dlm tahun 2011.Harap2 semua org dpt memperbaiki diri dari semasa ke semasa ..

Cerita aku bermula pada pukul 3.30 pagi tadi.aku terjage dr tidur.sptt nye aku gune laptop malam semalam.tp akak aku "sekejap-sekejap" .bape punye kali 'sekejap' aku dengar.last2 aku yg tertidur.hampeh tol.kol 3.30 pagi tu aku terjaga,laptop ngan lampu bilik aku,akak aku dh tutop.tv dia x tutop.ape hal tah.aku dh terjage kol 3 pagi tu,ape lagi...bukak blk laptop.sbb waktu2 cmni kadang2 ade org keje GSC tu bru nak on9.mane lar taw bule borak2 ngan dia kejap ke..malang nye,nak tunggu software dlm lappy aku yg comel ni loading punye lar lame,aku tertido blk.haha.terjage semula pukol 4.45 pagi cmtu.hah!ape lagi.facebook lar jawapan nye.lappy yg comel ni dh ready utk tuan nye mamai dari tido.

Bila bukak facebook JEE,dapat berita yg tak menyenangkan.ada org sakit hati time keje.aku berfikir sekejap waktu tu ...nak tinggal kan komen ke x nak..nk tinggal kan komen ke x nak..baca post kat facebook tu ulang2 kali.memandangkan dh ade yang mengomen.so,aku x komen.aku tahu dia tgh marah.so,better bagi dia ruang untuk tenang kan diri sekejap.dah tahu dia sakit hati,x kan nak tanye "are you oke?" sume tu.mmg soalan yang salah lar kalo cmtu.soalan2 cmtu akan wat dia sakit hati ade larh.lagi pun aku bukan JOYAH .haha.Bila dh dpt berita yg kurang menyenangkan cmni,dh x de semangat nak facebook lame2.baek tido agy bgos.dengan harapan org tu akan kembali tenang and dpt selesaikan masalah yang dia hadapi.

Bangun subuh macam biase,tapi pagi tadi rasa dirahmati dengan hujan yg turun agak renyai.solat berjemaah bersama abah tersayang.dh lame ase nye x berjemaah kat rumah ni.semalam abah seronok sangat sbb dia first time jadi Birthday Boy .haha.sambut kat KL TOWER .dpt nmpk dia bahagia.aku tersenyum dari jauh...malu dgn diri sendiri sbb bnyk kali dh menyusahkan abah ...so,pagi tadi lepas subuh,hujan2 renyai cmni mmg sedap kalo sambung tido.btol x?aku x sambung tido pun.tp aku edit gamba yang aku amek mase sambut bufday abah smlm.mase bufday abah smlm,aku jadi photographer.pegang Nikon D70.perghh! mmg terbaek..tiap kali pegang,teringat cik wangi yang beriya2 nak Nikon D3100.tp masih x kesampaian..
Banyak gak larh gamba yang aku amek.sebagai beginner dlm bidang photographer ni,aku rasa puas hati lar gak.antara hasil2 nya....

Kegembiraan di wajah mereka lebih utama.
My Uncle BB (Big Brother)
My Uncle

Saudara aku yang mirip2 muka aku.
Lawa lar gak an?bule tahan lar gak aku edit.aku masih nak blaja edit2 ni.kalau ade rezeki,insyaAllah aku nak beli DSLR gak.hehe.berbalik kpd cerita hari Ahad aku ni..lps dh edit2 gamba sume,abah nak pergi pasar.aku yg dh lame x berbakti kat abah,ikut lar abah g pasar.ingat kan nak pergi pasar mpsj jee,tp di sebabkan hujan rahmat masih x berhenti,aku ngan abah g pasar PJ.x jao sgt pun.naik Fiat yg berjasa tu,10 minit bule sampai.sampai pasar PJ je,aku rase mcm lain skit.sbb dulu mase kecik2,biler g pasar ni ase mcm pasar PJ tu larh yg pasar paling besar aku pernah jmpe.tp skrang,rase mcm pasar tu kecik je.org pun kecik2.haha.ape point aku kat sini adalah,aku dh membesar la katakan..tyme kat pasar tu,kalo bule aku x nak abah angkat ape2 pun.sume barang biar aku sorg je angkat.hehe.last2 kali tyme balik,abah angkat telur je.aku tersenyum dlm hati...dpt gak berbakti kat abah pagi td setelah bnyk kali menyusahkan dia.. =)
Then abah belanje breakfast kat  Restoran Hassan.aku alas perut ngan 2 roti telur bawang.fuhh~ layan beb.

Balik dari pasar,hujan rahmat masih x berhenti.rancangan seterusnya adalah pergi ke seremban untuk potong rumput di rumah baru.mase dlm perjalanan,aku ape lagi.qada' tido larh smbil dengar lagu.sejuk2 pagi td,mmg lena giler tido dlm kete.hehe.sampai je kat seremban,hujan mcm makin lebat.rancangan potong rumput tergendala.takut mesin potong rumput rosak plak nanti.Jadi,kami sekejluarga makan tgh hari kat seremban je lar nmpk nye.bersantai2 buat mcm rumah sendiri.padahal mmg rumah sendiri pun.aku yg dh kenyang makan,ape lagi.baring dlm bilik.egt nak sambung tido,tp x kesampaian.dengar lagu je larh nmpk nye..aktiviti kat seremban tadi mmg relax.mmg aktiviti menenangkan fikiran bersama keluarga tercinta.huhu.lps asar,balik semula ke subang jaya...

Sampai kat subang,match Lee Chong Wei vs Lin Dan baru nak start.aku dengan semangat bagi sokongan dpn tv tu.haha.perlawanan jaguh badminton dunia dengan musuh nya tu agak sengit.Lee Chong Wei main semangat giler.keputusan nya Lee Chong Wei kalah.walaupun kalah,aku rasa perlawanan tadi larh yg paling semangat skali dia main.org kata Kalah bermaruah.haha.xpe chong wei,next tyme ko smash agy Lin Dan yg sombong tu.olympic 2012 ade lagi.

Lepas maghrib lak,membe2 ajak main futsal kat sportsplanet.lame gak x jadi keeper futsal ni.hampeh tol aku main tadi.ape2 pun,dpt score satu.ngeh2.dh penat main futsal,perut komfom2 lapar.sume dh ngadu lapar,ape lagi..mengenyangkan perut masing2 kat Nasi Kandar Pelita.aku bantai murtabak ayam dengan meggi goreng je.cukup lar tu..skrang aku kat dh kat depan lappy yg comel ni.bkk facebook semula..dpt berita cik wangi dh benti keje..hmmm~ aku masih x taw ape yg jadi.keputusan yg bijak cik wangi..saya sokong awak ~ haha..
Cik wangi ni dh banyak kali complain pasal keje dia.tp disebabkan dia suke ngan keje dia wat tu,tambah2 agy dia nak kumpul untuk DSLR tercinta,dia bersabar je ngan kerenah orang2 atasan..aku harap lepas ni,dia x seksa diri dia ngan keje mcm tu agy..masuk keje kol 12,balik kol 2 pagi..gaji kecepot jee..
Sekali lagi aku nak cakap.Keputusan yang bijak cik wangi.Tahniah ! haha
Alamak! Cerita Hari Ahad dh habis lar blogger2 sekalian.jumpe di lain hari yeee...
Pesanan kpd cik wangi: Have a good rest !Enjoy your holiday ! Perlukan tour guide,Muhammad Muaz ada..kah3...

sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment