January 28, 2011

Dulu & Kini

Assalamu'alaikum w.b.t.

Dulu ...
Aku biasa kan diri dengan perkataan POYO kerana ia ibarat nama kedua bagi ku .

Kini ..
Perkataan sinonim dengan nama ku adalah "Si Pembawa Masalah a.k.a Trouble Boy" kerna itulah aku yang sebenarnye...


  • kemekkan pintu teksi
  • brek kereta tak makan lalu bengkok bumper depan
  • reverse tak ingat dunia
  • minyak kereta habis 
  • tayar pancit suddenly
  • gearbox buat masalah malam2   
Perkara-perkara ini menjadi satu pengalaman buat diriku...
Membuatkan aku lebih semangat untuk memiliki kereta swift merah & lebih berhati-hati untuk menjaganya bila aku memilikinya kelak..

Kini ,
Aku dah banyak susah kan orang..
sampai satu masa aku tak sanggup nak berhadapan dengan mereka..
perbuatan & tingkah laku ku banyak membuatkan mereka susah..
sampai satu masa juga aku tak ingin bercakap dengan sesiapa...
kerna aku takut kata-kata ku pula akan membuatkan mereka terseksa...

Ya Allah,berikan aku kekuatan untuk hidup.
Mempunyai jiwa yang kental dalam menghadapi setiap ujian dari-Mu.
Hanya kepada Engkau aku bersujud & hanya kpd Engkau tempat ku meminta pertolongan.

No comments:

Post a Comment