September 8, 2011

TER'UPLOAD' kebodohan .

Assalamu'alaikum w.b.t.

Hari ini telah melakukan sesuatu perkara yang agak kurang pandai .Aku dah melanggar 'pantang larang' dalam proses mengenali seseorang .Bila perkara yang mcm ni terjadi apa yang sepatut nya lakukan?
Tepuk dada tanye diri ... aku sendiri tak taw ape jawapan nye ... banyak persoalan yang bermain di fikiran sekarang ni .Sebab tu lah blog aku tema nye menanti sebuah jawapan.aku selalu timbulkan persoalan dalam kepala otak aku ni,lepas tu aku tak jumpe jawapan.nak bertanya tapi tahap segan tu berada di tahap yang maksimum.kadang2 kita mengaku yang kita ni pandai ,tp bila satu kesilapan kecil berlaku mcm ni .terasa bodoh lak .haaa!!iniii makan dia !! haha

Disebabkan aku dah TER'UPLOAD' kebodohan dalam diri aku hari ni .aku mula belajar sesuatu daripada perkara tersebut .ade 2 perkara yang aku belajar dalam 'proses mengenali seseorang' ni ..

  • Jangan sesekali menceroboh 'privacy' seseorang UNLESS dia sendiri yang mahu menceritakan/men'share' perkara tersebut dengan anda .
  • Jangan sesekali tanye 'marah ke?' pada seseorang yang ternyata terpancar kebengangan di raut wajah nya.
Lepas anda semua-semua baca 2 perkara yg aku list kat atas ni,anda semua-semua boleh nampak tak kebodohan yang terjadi dalam diri aku hari ni? aku tak bodoh .cuma kadang-kadang kesilapan kecil yang aku buat ataupun kecuaian diri sendiri yang membuatkan aku terasa bodoh .

Sendiri cari masalah,pandai-pandai larh selesai kan .. 

Untuk seseorang yang rasa menyampah tgk muka aku tu .
"saya mintak maaf sangat-sangat"
'MAAF' memang larh perkataan yang mudah di sebut ,
bukan juga perkataan yg boleh membuatkan awak 
terbuka hati untuk bercakap dengan saya semula.
TAPI
saya betul2   nak mintak maaf ni.
saya tak kan buat lagi .

I really2 mean it .



1 comment: