February 3, 2012

"Saya Jiwa Kosong"


"Orang macam kami sengaja kosong kan jiwa kami sebab kami dah bosan dengan bullshit politik yang hang pa semua dok main kan."

Yes.aku sangat2 setuju dengan kenyataan matlutfi .kalo suatu ketika dahulu,aku cuba menyokong satu pihak yang cuba berjuang berlandaskan al-quran & hadith . tapi kini,aku buntu .aku cuba untuk mendengar kedua-kedua belah pihak.tapi masih tak jumpa jawapan yang aku nak.aku semakin benci dengan politik di Malaysia kini kerana mereka caci-mencaci sesama sendiri untuk mendapatkan kuasa memimpin .

Satu pihak menggunakan media massa utk mendapat kan keyakinan rakyat dengan membuka aib sesetengah pihak manakala satu pihak lagi cuba menjatuh kan pihak lain dengan berhimpun dan berdemostrasi . satu pihak mengatakan pihak itu tak betol,satu pihak lagi mengatakan pihak yg ini tak betol.sampai bila nak habis ?

Ade sesetengah pihak itu mengata kan mahasiswa macam aku ni tak boleh join politik . =.= bukan ke semua perkara dalam dunia ni ber'politik'? haram jadu tol .
aku cuma untuk memahami politik kat malaysia ini sebab ia berkaitan dengan memilih pemimpin yang adil.tol tak? kat akhirat nanti kita semua akan di tanya siapa pemimpin yang kita pilih .dats y aku cuba nak try memahami politik malaysia ni untuk memilih pemimpin yang BENAR-BENAR LAYAK untuk di jadi kan pemimpin .tapi malang nye ... lain yang jadi .

Satu persoalan yang timbul dalam fikiran aku ..
"Tak boleh ke kita semua bersatu ? satu pihak menjaga pembangunan dan pemodenan negara dan satu pihak lagi menjaga kebajikan rakyat? membangun & bersatu berlandas kan syarak.tak boleh ke?"

kita sibuk caci mencaci satu sama lain,sedar tak kita ade pihak 'ketiga' yang melompat-lompat keriangan sebab berjaya memecah belah kan masyarakat kita?

Pihak ketiga yang aku maksud kan adalah syaitan .

"I just want clean politic."

No comments:

Post a Comment