February 14, 2012

Owh Exam Week .

Waktu exam dunia...

kita tak dibenar
1. meniru
2.buka buku
3.tolong orang lain

tapi exam Allah mudah

kita dibenar
1. meniru hamba-hamba yang beriman dan beramal soleh
2.merujuk buku(Al-Quran)
3.menolong hamba-hamba yang lain,malah digalakkan..



Ini lah status membe aku kat FB yang dah keluar dari MMU .. status dia membuat kan aku berfikir sejenak.. mcm 'stop and stare' haha ..

Minggu ini adalah minggu exam . mcm biasa lah kan student2 aka mahasiswa2 menghabis kan masa dengan menelaah buku untuk exam2 yang bakal depa suma hadapi .Tapi bg aku,tak rasa mcm exam week langsung.yup ! NOT AT ALL. sikit pun tak rasa mcm exam week.just study biasa2 and then jawap je lah exam tu .bak kata budak poyo "study biar lepak result biar gempak" tak pon "lek lu~~" haha ..

Habis je paper statistic khamis lepas,aku rasa mcm dah xde mood nak amek exam . aku wat rilex je.wat selamber je sedangkan ada 2 orang insan yang penat lelah hantar aku ke sini,tp aku study main2 je..mood relax aku datang lebih awal dari mood exam . aku main game,duduk lepak2,online and anything else yang merelaxkan larh senang citer . kadang-kadang aku layan hell's kitchen season 9 kat rumah member aku .(rumah akuxde astro) haha..almost every morning gak lah aku g umah membe aku tu layan hell's kitchen tu .padahal exam week kowt. dalam sibuk2 layan hell's kitchen tu,aku terperasan satu bende yang menarik .. chef ramsey,kalau dia tgk peserta2 hell's kitchen ni macam down semacam je,dia akan bagi inspiration untuk menaikkan semangat dia orang . Chef Ramsey akan menawarkan hadiah yang best2 bagi peserta yang menang cabaran .hehe ..

Bila aku fikir2 balik,kenapa aku rasa mcm xde mood nak amek exam..mungkin sebab aku xde inspirasi ..so,aku rasa aku perlukan inspiration ..cari-cari punya cari..berharap punya berharap..x jumpe ape utk inspirasi menaikkan semangat utk exam..sehinggalah satu pagi ..aku duduk depan laptop utk online,aku terpandang gamba ibu dan abah .. *stop and stare .
I found it. Ibu & Abah is my inspiration and will be always been .. =) Now,I'm preparing myself for the next paper .




No comments:

Post a Comment