April 1, 2011

Airglow !


Kalo subuh dah lebuh, tubuh kompem mengeluh, apa yang Allah suruh, sepanjang hari jadi malas sungguh, ibadah pun luluh, rezeki pun keruh, buat ape keje pun tak kena dan dikata buduh, suka plak melenting dan cari gaduh, ingatlah padang mahsyar takde tempat teduh, titian sirat itu rapuh, bagi mereka yang mengabaikan subuh!

Saje nak citer yg pagi tadi jalan kaki ke masjid sorg2,teringat tyme muda2 dlu.haha..
Lepas balik masjid,keluar je dari masjid,nmpk AIRGLOW !
Taw x airglow tu ape?gamba kat atas ni larh airglow..mula2 pandang ke langit tersentap ot.SUBHANALLAH !! cantik btol ciptaan Allah ni.meremang bulu bulu tengkuk sbb malu nak berhadap dengan-Nya satu hari nanti ..alangkah indah nya dunia ni kalo dpt tgk ciptaan Allah yg indah sebegini rupa tiap hari bersama2 dengan orang yg kita sayang ... Buka kan lah pintu hati aku agar dpt bertaubat ke jalan-Mu Ya Allah .Buka lah pintu hati keluarga ku agar dapat sama2 kami melakukan segala perintah-Mu & meninggal kan segala larangan-Mu.Buka lah pintu hati orang2 yg berada di sekeliling ku agar dpt bersatu untuk berjuang di jalan-Mu Ya Allah ...


Doa pergi ke masjid.

Ya Allah, jadikanlah pada hatiku cahaya, pada lidahku (percakapanku) cahaya, pada pendengaranku cahaya, pada penglihatanku cahaya, dari atasku cahaya, dari bawahku cahaya, dari kananku cahaya, dari hadapanku cahaya dan dari belakangku cahaya, Jadikanlah dalam diriku cahaya, besarkanlah cahaya bagiku dan agungkanlah cahaya bagiku. Jadikanlah bagiku cahaya serta jadikanlah diriku cahaya. Ya Allah, berikanlah kepadaku cahaya dan jadikanlah dalam urat sarafku cahaya, dalam dagingku cahaya, dalam darahku cahaya, pada rambutku cahaya dan pada kulitku cahaya.

amin ~

No comments:

Post a Comment